پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261958
دانشجو بايد در گام دوم انقلاب در عرصه علم و فناوري تلاش جدي داشته باشد
تاریخ انتشار : 1402/09/15 19:09:32
نمایش : 307
امام‌جمعه فارسان گفت: امروز اگر جنبش‌هاي دانشجويي بخواهند پرچم مبارزه با استکبار را در گام دوم انقلاب بالا نگه‌دارند بايد در عرصه علم و فناوري و توليد علم تلاش جدي داشته باشند
حجت‌الاسلام ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون روز دانشجو گفت: 16 آذر يکي از مهم‌ترين ابعاد مبارزاتي ملت ايران در اين دوره، مبارزه با استکبار و بخصوص آمريکا بوده است. قبل از نهضت اسلامي به‌طور پراکنده گروه‌هايي از روحانيون و دانشجويان مبارزه عليه آمريکا و انگليس داشتند مثل جرياني که به ملي شدن نفت ختم شد و يا حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ و يا ماجراي انقلاب سفيد و کاپيتولاسيون و امثال اين‌ها اما دوره انقلاب اسلامي آمريکا به‌عنوان اولين هدف و دشمن اول ملت ايران تعريف شد و اساساً سرنگوني رژيم منحوس پهلوي در مسير مبارزه با آمريکا صورت گرفت.
 
وي افزود: در اين دوره از مبارزات يکي از نيروهاي انقلابي که مبارزه عليه آمريکا را به‌طور جد پيگيري مي‌کرد دانشجويان بودند که مهم‌ترين حرکت آن‌ها را در تسخير لانه جاسوسي و سفارت آمريکا مي‌توان ديد. اوج حرکت مبارک دانشجوئي را علاوه بر درخشش در عرصه‌هاي علمي و سياسي کشور، تقديم شهداي گران‌قدري است که به اسلام و انقلاب کرده است و نشانه فهم دقيق زمان و اقدام به‌موقع است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: نقش دانشجويان شهيدي مثل محمدحسين علم الهدي، شهيد همت، شهيد باکري، شهيد زين‌الدين، شهيد متوسليان، شهيد وراميني، شهيد دقايقي و خيل شهدا دانشجو در دفاع مقدس و مدافع حرم و امنيت و سلامت هرگز از خاطره‌ها نخواهد رفت.
 
وي اظهار داشت: مردم در همه اين سال‌ها پرچم مبارزه با آمريکا را بالا نگه داشتند. حضرت آقا به دشمنان گفتند شما از صداي ملت ميگوييد؛ صداي ملت را بشنويد. ما هم اينجا عرض مي‌کنيم صداي ملت هر جمعه در نمازهاي جمعه نسبت به دشمني‌هاي آمريکا بلند است.
 
امام‌جمعه فارسان عنوان داشت: امروز اگر جنبش‌هاي دانشجوئي بخواهند پرچم مبارزه با استکبار را در گام دوم انقلاب بالا نگه‌دارند بايد در عرصه علم و فناوري و توليد علم تلاش جدي داشته باشند؛ و نگذارند حرکت‌هاي خالص و با مبناي عدالت‌خواهانه و مطالبه‌گر خاموش شود.
 
وي گفت: البته امروز با واقع‌بيني در آرمان‌خواهي يکي از مصاديق آرمان‌خواهي، پيشرفت علمي و حل مشکلات اقتصادي است که بايد در اين زمينه فعاليت بيشتري داشت. گروه‌هاي جهادي در عرصه علم و ارتباط علم با صنعت و کشاورزي و توليد ثروت از علم را فعال کنند و با توکل بر خداي تعالي و انس با پروردگار عالم در عرصه‌هاي مختلف دفاع از اسلام و ارزش‌هاي الهي کمافي‌السابق حاضر باشند.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html